עליתם על רעיון, שהוביל אתכם להקמת עסק עצמאי?
ברצונכם לקדם את העסק ואינכם יודעים כיצד לפעול, הן מבחינה פרקטית והן מבחינה משפטית?
זקוקים ל ליווי משפטי לעסק?
כיצד להתחיל?
במידה ומדובר על מעבר מרעיון להקמה בפועל של עסק חדש, עליכם לבחון את כל השיקולים הכלכליים, משפטיים ואסטרטגיים ולהחליט, בראש וראשונה, מהו הגוף המשפטי באמצעותו תרצו לפעול- חברה, שותפות, עוסק מורשה ועוסק פטור. בשלב זה כדאי להתייעץ עם עורך דין המתמחה ב ליווי משפטי לעסק.
ככל שמדובר על מספר מייסדים ו/או שותפים לעסק- מומלץ מאוד לנסח הסכם מייסדים ו/או הסכם שותפות שיכלול את כל הזכויות והחובות של הצדדים ועתידו של העסק במקרה של פירוק השיתוף של הצדדים בעסק.
ככל שהינכם מעוניינים למכור מוצרים של מותג שאינם בחזקתכם, הינכם מחוייבים להתקשר עם בעל המותג, כדי לקבל אישור על מכירת מוצריו בעסק שלכם. לעיתים עליכם אף לקבל ממנו זכיון בלעדי להפצה, המקנה לכם, בין היתר, את הזכות לתבוע את מי שמפר את זכויות בעל המותג (בגין מכירת זיופים, הפרת סימני מסחר, עוולות גניבת עין, עשיית עושר ולא במשפט ועוד).
ישנם הסכמים מסחריים רבים העלולים להיות רלוונטים לעסק שלכם, ביניהם: הסכם ספק-לקוח, הסכם נותן שירות-לקוח, הסכם העסקה, הסכם שכירות מסחרית, הסכמי סודיות ואי תחרות, הסכמי שימוש, הסכמי גיוס הון והשקעה ועוד.
בהנחה שהעסק כבר פעיל, ונדרשת רק הסבה למכירה ושיווק באמצעים טכנלוגיים, באמצעות סחר אלקטרוני, על בעל העסק, שמעוניין לנהל ולסחור באמצעות חנות מקוונת, להקים אתר אינטרנט או אפליקציה (כבר במעמד זה בעל העסק יכול להיחשף להסכמים מול נותני שירות שונים כמו למשל בונה האתר/אפליקציה, מעצב, חברות אשראי שישמשו זרוע לביצוע תשלום וכו’) בו יפורטו המוצרים ו/או השירותים המשווקים ומחיריהם.
זירת המסחר האלקטרוני מחייבת קיומם של הסכמים שונים בין הצדדים להתקשרות: אתר האינטרנט, המשתמש באתר, צרכן, צדדים שלישיים ועוד. הסכמים מעין אלו הינם “חוזים אלקטרוניים“, שמשמעותם התקשרות חוזית במסגרת מסחר אלקטרוני בין צדדים לעסקאות הנערכות בדרך של התקשרות אלקטרונית.
תקנון האתר מהווה חוזה בין בעל העסק למשתמש באתר (הצרכן). יש לשים לב שתקנון האתר משתנה בין אתר לאתר וסוג המוצר ו/או השירות, אותו משווקים באתר. על תקנון האתר לכלול, בין היתר, את תנאי התשלום, תנאי החזרה וביטול העסקה, תנאי אספקה ועוד.
כמו כן, הימנעו מהעתקה של תקנון המופיע באתר אחר, שכן אתם עלולים לחשוף עצמכם לתביעות בגין הפרת זכויות יוצרים.
בנוסף, עליכם לכלול באתר או האפליקציה מדיניות פרטיות, תנאי שימוש והסכמי מכר בהתאם לדיני הגנת הצרכן.
הינכם נדרשים ל ליווי משפטי לעסק באופן שוטף החל מרגע הקמת העסק, שייתן שירותים משפטיים רלוונטים, החל מרישום העסק (חברה/שותפות/עצמאי) וכלה בניהול שוטף לרבות ייעוץ משפטי בענייני עבודה, רישוי עסקים, הגנת הצרכן, הסכמים וכו’. אם מדובר בהקמת וניהול של אתר ו/או אפליקציה, יש לדאוג לעריכת תקנון ותנאי פרטיות, הסכמים, קניין רוחני (שם חברה ואתר, סימני מסחר, זכויות יוצרים, מדגמים ופטנטים). כל אלו נועדו להגן על העסק שלכם וליתן מענה לבעיות ככל שיצוצו, במהלך הפעלתו.
משרדנו הינו משרד בוטיק מוביל משנת 1986 המתמחה בדין המסחרי-אזרחי, לרבות מסחר אלקטרוני, דיני זכיינות, קניין רוחני וחוזים מסחריים עם הרבה ניסיון ב ליווי משפטי לעסק בכל שלב ושלב.
בין לקוחותינו מותגים ורשתות אופנה וספורט מובילות בישראל: מגה ספורט, ADIDAS, STEVE MADDEN, REPLAY, PEPE JEANS, DIADORA, אליטל, SKECHERS, אופנת סגל, LA COQ SPORTIF, LEE, NEW ERA, OC, MIZUNO, רזילי.